Sök Stipendium

Bröstcancerföreningen Värmland välkomnar alla medlemmar att söka stipendium för ex. rekreation, rehabilitering, inköp av baddräkt, tatuering av ögonbryn med mera. Stipendiet kan sökas upp till 5 år efter bröstcancerdiagnosen. I ansökan anges ändamål, motivering, kostnad, kontaktuppgifter samt kontonummer. Beslut om stipendium beviljas sker vid kommande styrelsemöte. Stipendiet utbetalas mot uppvisande av kvitto. Möjlighet finns att få ett förhandsbesked om ansökan kommer att beviljas. Skicka då in ansökan med förväntad kostnad. Om ansökan beviljas ska kvitton skickas in före utbetalning. Frågor besvaras av ordföranden i BCF styrelse. Välkommen med ansökan till: Bröstcancerföreningen Värmland Södra Kyrkogatan 11 652 25 Karlstad Märk kuvertet ” Stipendieansökan”

21 april 2022

Missa inte Friskvårdsbidrag 2022

Alla medlemmar har möjlighet att få ett friskvårdsbidrag.

Lena Kjellin/Ann-Charlotte Wäxfeldt Monforte

17 februari 2022

Föreläsning med Professor László Tabár

En föreläsning i tre delar som Bröstcancerföreningen Dalarna frikostigt delar med sig av även till våra medlemmar!

Bröstcancerföreningen Värmland

24 mars 2020

Till medlemmar i Bröstcancerföreningen Värmland

KMTI erbjuder medlemmar i Bröstcancerföreningen Värmland medlemskap till reducerat pris!!

29 december 2019

Stödpersonstelefon 072-0221136

Att få beskedet att man har bröstcancer kan komma som en chock för den som drabbas, men det är även tufft när en anhörig, arbetskamrat eller vän drabbas. Vi har i vår förening 6 st utbildade stödpersoner! Om du eller någon i din närhet skulle vilja komma i kontakt med oss så tveka inte! Vi har en kontakt telefon 072-0221136 om vi inte svarar så lämna ett meddelande så ringer någon av våra stödpersoner upp. Du kan också kontakta ordförande Ann-Charlotte W. Monforte 073-0898107. Lämna ett meddelande så ringer jag upp!

Ann-Charlotte Wäxfeldt Monforte

18 mars 2019

Ny Samarbetspartner!

Så här skriver Lotti Strömberg ägare av företaget: Jag stöttar och samarbetar med Bröstcancerföreningen Värmland Är du bröstcancerpatient eller tidigare patient OCH medlem i #bcfvärmland kan du ta del av detta erbjudande. Att sitta i denna styrelse betyder mycket för mig. Glad att fått förtroendet.

22 september 2018