DIGITALA STÖDGRUPPER

Är du medlem och har kurativ eller spridd bröstcancer? Vill du få stöd i en grupp med kvinnor som befinner sig i liknande situation? Ansök till Bröstcancerförbundets digitala stödgrupper som leds av erfarna och kunniga handledare!

Publicerad 14 februari 2023

sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

Upplägget på träffarna tar sin utgångspunkt i olika teman. Det kommer också att finnas utrymme för att fånga upp teman som personerna i respektive grupp vill lyfta. Det kommer finnas en stödgrupp för personer med kurativ bröstcancer (första träff i slutet av mars) och en stödgrupp för personer med spridd bröstcancer (första träff i slutet av februari). Det kommer att vara nio deltagare och två handledare per grupp.

"Det har varit en fantastisk möjlighet att få verktyg att hantera sin situation, möjlighet att prata om svåra frågor och att dela detta med fantastiska kvinnor i samma situation. Inga ämnen eller frågor har varit omöjliga att ta upp."
– en tidigare deltagare

Läs mer här: Digitala stödgrupper
____________
För att få söka måste du ha varit betalande medlem under 2022 och 2023 i en bröstcancerförening ansluten till Bröstcancerförbundet.