Jag förstår

Tavellotteri

Tavellotteri Som vi tidigare berättat i vårt medlemsblad har vi ett samarbete med konstnären Petra Nyman (Petra Nyman Art). Petra har målat en tavla till förmån för oss, för Bröstcancer. I vårens medlemsblad kunde ni se den påbörjade målningen och här ser ni nu det färdiga resultatet. Ni kommer även att kunna se tavlan live under oktober månad. Plats för var den kommer att hänga meddelas under september så håll utkik på Facebook och hemsidan. Samarbetet med Petra innebär dels ett lotteri där förstavinsten är originaltavlan, väVi har flyttat fram datumet för sista köp inom föreningen till den 13 september. Max 2 lotter per medlem och först till kvarn. Därefter, om vi inte sålt de 200 lotterna, så kommer det vara fritt att köpa fler lotter för den som vill. Vi öppnar efter detta datum även upp lotteriet för andra som inte är medlemmar. Vinnare dras i slutet av oktober. Lotterna kostar 99kr styck och du deltar i lotteriet genom att sätta in 99kr eller 198kr till vårt plusgiro 504334-4. Det är viktigt att du tydligt anger ditt namn på inbetalningen, samt märker inbetalningen ”Tavlan. värde 6000 kronor, i storlek 100x75 cm. Utöver tavlan finns även sidovinster med tavlans tryck såsom tex weekendbag, kuddfodral, muggar samt mindre versioner av tavlan. De mindre tryckta tavlorna kommer att vara signerade och numrerade av Petra. Tanken är att vi även from oktober kommer att sälja de tryckta produkterna. Häften av vinsten från lotteri och försäljning kommer vid årets slut att gå till oss lokalt. Andra halvan skänks vidare till Bröstcancerförbundet för att ytterligare stärka vårt gemensamma arbete för Bröstcancer.

Bröstcancerföreningen Värmland

uppdaterad 29 augusti